تعریف شایستگی های اصلی یک تکنولوژیست آموزشی
Defining core competencies of an instructional technologist
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2001 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
14945 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Development of effective learning environments in an efficient manner is the goal of instructional development. The process of instructional development in highly complex learning situations requires that instructional technologists be competent in three basic core knowledge areas. This article defines the competency requirements for instructional technologists. Competency in the areas of educational foundations, ISD methodology, and ID process would improve learning and reduce the overall risk in the field of technology-based learning. Included in this article is a worksheet (Appendix) to help the reader rate his or her own competency.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
پایه های آموزشی؛ نظریه یادگیری؛ نظریه های آموزشی؛ سیستم های آموزشی توسعه؛ تکنولوژیست آموزشی؛ دانش هسته ای
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Educational foundations; Learning theory; Instructional theory; Instructional systems development; Instructional technologist; Core knowledge
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.