آشنایی با کارشناسی ارشد درک منفی دانشجو از آمار مورد نیاز و روش تحقیق دوره های آموزشی: مفاهیم برنامه ها برای دانشکده
Understanding The Negative Graduate Student Perceptions Of Required Statistics And Research Methods Courses: Implications For Programs And Faculty
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning - March 2007 Volume 4, Number 3 |
سال انتشار |
2007 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
13010 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The authors of this study endeavor to explore the negative opinions and perceptions of graduate
students in business and social science programs, regarding their required statistics and research
methods courses. The general sense of instructors of such courses is that students dread and resent
having to take courses dealing with statistics and social research because they are both intellectually
demanding and require students to call on mathematics skills. Students also seem to put a low value
on such courses in terms of application to their own careers.
Clearly, the above-mentioned perceptions derive from intuitive knowledge and anecdotal statements
by students. The authors of this study devised a research design to test the validity of the perceptions
of negative attitudes among students in their graduate programs and to gain some understanding of
the basis of the negativity.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
درک منفی، دانشجوی کارشناسی ارشد، ادراکات، مورد نیاز، آمار، روش تحقیق دوره های آموزشی، مفاهیم، برنامه ها، دانشکده
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Understanding Negative ،Graduate Student، Perceptions ،Required، Statistics ،Research Methods Courses، Implications ،Programs ،Faculty
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.