ارزیابی توسعه در تفکر انتقادی: یک تجربه موسسه ای
Assessing developmentincriticalthinking:One institution’s experience
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Currents inPharmacyTeachingandLearning8(2016)271–278 |
سال انتشار |
2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
1026 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Objective: Enhancing criticalandmoralthinkingaregoalsofhighereducation.Wesoughttoexaminethinkingdevelopment
within aDoctorofPharmacy(Pharm.D.)program.
Methods: The CaliforniaCriticalThinkingSkillsTest(CCTST),HealthSciencesReasoningTest(HSRT),andtheDefining
Issues Test(DIT2)wereadministeredtoPharm.D.studentsoverfoursessionsthroughouttheirdidacticstudies.Studentstook
tests intheirP1Fall,P1Spring,P2Spring,andP3Spring.WhileCCTSTandHSRTaresimilarforassessingfoundational
critical thinking,theDIT2assessescomplexmoralthinking.Eachthinkingtestwascorrelatedwithacademicsuccessby
undergraduate andgraduategrade-pointaverages(GPAs).
Results: The CCTSTwasadministeredinP1Fall(20.1 5.0). ForHSRT,mean S.D. wasP1Spring:22.7 3.5, P2
Spring: 22.6 4.8, andP3Spring:23.8 4.5. AfterconvertingP1-CCTSTandP2-HSRTscoresusinguser-manual
interpretations, therewasnodifferenceonpairedcomparison(P ¼ 0.22, 0.1Cohen’s d). Therewasasmalldifferencebetween
P1-HSRT andP3-HSRT(P o 0.01, 0.2Cohen’s d). Alsoadministeredeachtime,theDIT2wasP1Fall:40.4 12.6, P1
Spring: 36.3 13.7, P2Spring:44.9 13.6, andP3Spring:43.4 15.4. ForDIT2,bothP1FalltoP2SpringandP1Spring
to P3Springweresignificant withsmallandmediumeffect-sizes(both P o 0.01, 0.4and0.5Cohen’s d respectively).
Importantly, multipleHSRT,andDIT2assessmentscorrelatedwithundergraduateandgraduateGPAs.
Conclusions: During aPharm.D.programofstudy,studentsdevelopedsubstantiallyinmoralreasoningthoughminimallyin
foundational criticalthinking.Bothfoundationalandmoralreasoningcorrelatedwithacademicsuccess.Showing
responsiveness tochange,theDIT2appearshelpfulasameasureofcognitivedevelopmentforpharmacyeducation.
r 2016 ElsevierInc.Allrightsreserved.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تفکر انتقادی؛ آزمون مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا ؛ آزمون استدلال علوم بهداشتی ؛ تعریف آزمون مسائل، ارزیابی؛ اندازه گیری
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Critical thinking;Californiacriticalthinkingskillstest;Healthsciencesreasoningtest;Defining issuestest;Assessment; Measurement
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.